Sunday, March 13, 2011

Life Unexpected.

Sayang. Lelaki ni bila buat sesuatu, kadang-kadang tak terduga dek akal ni. Sometime (most of the time actually)aku expect dia untuk buat sesuatu untuk aku, like, bagi bunga ka, telifon tiap-tiap malam ka, or simply say yes to everything i said.. huhu.. demanding giler kan? Dia selalu cakap kat aku, jangan mainkan perasaan dia, sebab dia tak tahan, dia akan pergi tinggal aku dan takkan jumpa aku dah. Aku?? Me being myself..ada masa bila aku ajak dia buat sesuatu, and dia taknak, aku ajak lagi, pastu dia taknak lagi, aku ajak jugak sekali lagi, and bila dia cakap taknak (taknak means tak boleh sebab ada hal...but when he says no..it's simply means no, no matter what's the reason) jugak, aku ajak je orang lain. tak kisah la lelaki atau perempuan.

Tapi bagi aku plak, takda makna pon kalau keluar dengan orang lain, cuma keluar. tapi aku akan sedih bila aku keluar dengan orang lain. And yes, memang ada ja lelaki lain yang ajak keluar, and i wanna say yes, tapi yes tu cuma untuk dia. aku jadi sedih sebab, lelaki lain sibuk je ajak jumpa, ajak keluar, tapi the only person yang aku nak jumpa, and nak keluar, ada hal pulak. tapi alhamdullillah la, setakat ni, aku tak penah keluar dengan lelaki lain (sebab sayang pon tak boleh tak jumpa saye)..

Masa haritu aku tunggu bas, kan pakcik (pakcik ker??) jual bas tu duk banyak tanya. tanya siapa yang hantar aku tu. aku jawab la "tu suami saye pakcik". pastu dia tanya nakpergi mana and so on la. aku cerita je la kat "suami" aku. he's rather annoyed bila aku cerita. aku ingat kan dia dah get over tat incident. kami keluar lagi pastu, an dmasa balik dia hantar kat tempat bas tu. so aku tunggu la kat bawah payung besar tu, sekali dengan pakcik tu, lepas salam dengan dia, aku suruh dia balik je sebab bas lambat agi and tempat tu panas sikit. dia nampak reluctant untuk pegi, and i ask him to leave. gave hime the sweetest smile and waive him goodbye. and off he goes. aku pon kalih ke belakang jap, pastu bila pandang depan, tangak-tengok sayang ada depan aku. and he signaled me to come to him.

her: nape patah balik ni?
him: ayg nak tunggu bas kat mana?
her : (point ke arah payung, kebetulan pakcik tu pun ada)
him: ayg pegila tunggu kat pondok pengawal tu..
her: ala...jauh la..
him: abg taknak ayg tunggu sini la..nanti abg jeles..
her: abg!! takde apela..pegila balik..hihihi
him: (smiled and speed off)

Unexpected. Banyak lagi benda-benda yang dia buat aku tak terkata. That's why i love you sayang. You know, those little stuff yang buat our everyday life more interesting. Memang la orang kata adat bercinta, kejap bahagia, kejap bergaduh. I like that saying. Sebab i cant imagine ourselves bahagia selama-lamanya. Bosan. Huhuhu.. I'm looking forward for a future with you sayang.

XOXO.


No comments:

Post a Comment