Tuesday, October 18, 2011

Majlis Anugerah Cemerlang Jabatan Matematik la sangat~~~

With my bestfriend Erda... (gambar ana takde eh, sebab ana tak approved)



Sebab tak leh nak makan, kami amik gambar je. Mode: Bengang

Apabenda la si sahir duk skodeng tu???


Nampak tu??? Kerusi plastik biru, duk kat dinding and Sijil dekan jer... Ignore smiling face kami tu, it's auto bila ada camera.


Sebelum majlis bermula..





Aku tersenarai sebagai salah seorang penerima anugerah sebab PNGS aku 4.0 haritu. Aku bukan la orang yang tak bersyukur, tapi aku sangat tak berpuas hati dengan majlis yang diadakan kali ni. Majlis ni sekadar mepaskan batuk ditangga. Ehek, pandai tak aku berperibahasa??




Majlis ini diadakan sekali dengan AGM Persatuan Math dan Jamuan Raya. So ramai la yang tak menerima hadiah pun datang. In fact aku rasa mostly dalam dewan tu bukan penerima hadiah.



Bila aku duduk dalam dewan tu, memang nampak kelam kabut la, organiser takde nak susun pemenang hadiah, just siapa yang nama dia bangun je, even if u're half way around the dewan. Memang tak sistematik langsung. Yang pemenang hadiah semua duk setempek tepi dinding dengan kerusi plastik biru tu. Maybe aku je la kot, tapi aku rasa sangat tak dihargai and majlis tu agak hampeh. Maybe sebab junior yang organised and diorang cukup pengalaman, it was a disaster. And bila nama dipanggil untuk Anugerah aku ni, kitorang cuma dapat Sijil Dekan n buku nota besar tapak tangan satu. Yes, memang aku tak puas hati. Buang masa aku datang.



Next up dari segi AGM lak, aku memang nyampah kalau orang buat lawak bodo dalam sesuatu majlis yang formal. Persembahan tu walaupun lawak, it is so so so stupid to be watched and to be performed. Dengan cara pengerusi dia letak jawatan yang macam orang tengah nak mati je cakap, tak bermaya and main-main. Aku tak tahula kenapa budak-budak yang kat depan dewan tu semua bajet hot@cun@hensem, duk terkinja-kinja macam apa ja lagi. Aku bengang je duk dalam dewan tu. Bila Herie ajak keluar, apa lagi, blah je. Biar la diorang nak marah pun sebab keluar masa meeting tengah berjalan. Lagi lama aku duk dalam tu, lagi berbakul dosa aku duk kutuk korang semua.



Keluar2 je, tengok la makanan untuk jamuan tu, since kami ni menyeludup keluar awal, kami tak boleh la nak makan lagi. Ok that's fine, aku faham so aku terima. Tapi alahai, dewan pada haritu memang penuh, tapi makanan 4 tray je pun. Aku rasa macam nak bawak je AJK Makanan dia balik umah makcik aku. kitorang kalau BBQ kat KKB wlalupun 10 orang, makanana lebih dari 4 tray. Dah sah-sah la kenan berebut and jangan harap la aku nak berebut. Sangat barbaric ok!!! So last-last aku balik cam tu je la tak makan pun. Budak-budak yang datang untuk jamuan ja lagilah terkilan, jangan harap la cukup makanan tu 4 tray untuk 200++ orang.




The best part of majlis ni is:



1) Ambik gambar kenang-kenangan


2) Jejak kaki kat dewan konvensyen tu (ni kan sem last, so bila lagi~~~~)

No comments:

Post a Comment