Tuesday, January 10, 2012

Negeri Sembilan & Melaka Trip: Final Day

Day 3, hihi, bajet macam ada je org follow entry2 aku ni kan.. Biar lah.. Asalkan aku bahagia. Last night had the biggest fight with my sis, haha.. Silly things, tapi jerit sampai nak keluar anak tekak tak hengat plak... Okay day 3, sekarang kami kat Melaka,  sepanjang vacay ni, breakfast kami mesti nasik lemak and teh tarik, tapi bungkus je, abah and ibu yg makan luar, almaklumla anak2 depa ni bangun awaaiiiiiiiii..... Checkout ja terus abah bawak kami semua ke masjid baru kat Selat Melaka ni, cantik majlis ni, tapi toilet dia tak leh pakai kasut yg aku kurang berkenan ni... 

Masjid Selat Melaka

Kami patut bawak tripod la, baru semua boleh masuk dalam gambar

Melaka ni adalah tempat yang aku rasa dah banyak kali sangat kami datang. Sampai kami dah tak excited, melainkan si kecik la, sebab last time dia datang sini, dia terlalu kecik and tak ingat apa sangat lagi. So abah pun bawak la kami ke historical place kat Melaka tu, ala, dekat A Famosa, St Paul macam tu la. Abah, Aku and adik2 saja turun dari kereta, ibu stay dalam kereta ja, sebab baru datang Melaka and sebab Melaka ni bab saman parking memang laju. Mulanya ibu nak turun, kami pergi la kat kaunter nak beli kupon tiket tu, kami nak beli untuk 2 jam, tapi dia paksa beli yg satu hari, so abah blah je dari situ and ibu decided to stay in. 

Around Melaka

 
Kan dah cakap, diorang ni suka shopping

Jalan-jalan and snap picture untuk kenangan. Aku nampak super duper gemuk pakai baju putih ni, bukan salah aku, aku taktau la napa baju ni pattern dia ketat kat tangan. Tension!!!! Kami berempat memang suka bab2 shopping ni, datang melaka punyala jauh, adik aku beli payung yang clear tu, pastu aku and Si Kecik kena beli souveneir kat akak pasal dia tak join trip ni and Si Kecik plak as usual akan beli souveneir untuk kawan2 dia... guna duit aku!!!! Aku ingat lagi masa dia pi Cameron, Si Kecik bawak rm40 untuk nak beli benda merapu dia, aku pun layan la sebab guna duit dia, once balik Penang, dia paksa aku ganti semua duit dia... Aih... aku pun gantila, kesian punya pasal.... Melaka ni panas terik, lepas shopping semua beli aiskrim yg scoop2 tu... smua org makan aiskrim 2 scoop, aku sorang ja makan sati scoop... sebab??? sebab dia ada 2 perisa ja, satu coklat (my favorite!!!) and durian (my least favorite in the whole wide world)



Orang cakap kalau dah pergi Negeri Sembilan, tak sah kalau tak pergi Nilai 3. And yes... we did go walaupun tak pergi masa day1 and day2. Sampai2 Nilai tu, semua dah lapar dik dik dik nak makan, kami browse tempat tu naik kereta dulu. Lepas dah jumpa port nak dituju, kami pergi makan dulu. Aku kurang sikit nasik ayam ni sebab takde sayur.. hehehe.. aku ni hantu sayur, suke sgt sayur. So aku mkn nasik campur je bila org lain semua makan nasik ayam. Lepas tu kami pun mula jalan2 la kat situ. Tempat ni besar ya ampun. Best pergi kalau dah dekat menjelang hari bahagia... *if you know what i mean* Tapi kami pergi bahagian textile ja, almaklumla, my wedding is way far from the corner.. hikhikhik... Beli G-shock kaler ungu kat Si Kecik, dia kalau dah nampak G-Shock, kaki macam kena gam kat kedai tu, tak beralih dah. Beli tudung, Crocs somemore, jam, baju tidur, telekung hantaran (not for me... sabaq sat cekkk)

Nilai 3
Next up, pergi Ampang untuk spend the night, umah makcik. Pergi rumah Auntie Shida. Memandangkan auntie ni busy orangnya, malam tu kami pun keluar makan. Masa tengah makan ada la plak org gila mai datang mintak rokok. Mengaku diri Dato Maharajalela plak tu. Walaupun orang tu terpekik terlolong, Si Kecik hirup tomyam dia macam takdak masalah ja... Caya sama luu!!!! 

Makcik2 dan sepupu2

Appetizer sementara tunggu nasik sampai, 2 pinggan kau....

My favorite for dinner. Nasi goreng paprik Anjung Cafe, Ampang is the best!!!!!!

That's it. Esok bertolak balik ke Penang. Memang letih and lots of laundry to do tapi enjoy sangat. Till next time.. 

Thanks for reading... xoxo

No comments:

Post a Comment